- Katalog over rabatter og tilbud 1
- Rekrutteringssider og tjene på Internett 2
- Nyttige bøker og programmer - spesialiserte applikasjoner på alle felt - 3
- JOBS - Careers 04
- Beste mikroservicesider og utveksle erfaringer 5
- Beste penger å tjene nettsteder fra avstemning - 6
- T-skjorte av høy kvalitet - design og farger i alle størrelser - 7
- Makeup, hud og hårpleie - smykker og klokker - 8
- WEB HOSTING 09
HOME SITE
Tilleggsinformasjon for gjeldende sideinnhold
Den vitenskapelige metoden er den eksperimentelle metoden for å tilegne seg kunnskap som har preget utviklingen av naturvitenskapen siden minst det syttende århundre. Ettersom det inkluderer nøyaktigheten av observasjon, som inkluderer streng tvil om hva som observeres ved å se på de kognitive forutsetningene om hvordan forskeren påvirker tolkningen av en idé og formuleringen av hypoteser gjennom ekstrapolering basert på både eksperimentell testing og måling basert på testkonklusjoner avledet fra hypoteser og raffinering av disse hypotesene på grunnlag av resultater Empiri: Selv om det finnes forskjellige modeller av den vitenskapelige metoden tilgjengelig, er det generelt en pågående prosess som involverer observasjoner om den naturlige verden, og folk er naturlig nysgjerrige, så de stiller ofte spørsmål om ting de ser eller hører, og utvikler ofte ideer eller hypoteser om hvorfor ting er For hva det er. De beste hypotesene gir spådommer som kan testes på forskjellige måter. Den mest kritiske hypotesetesten kommer fra logikk basert på empiriske data. Avhengig av hvor godt tilleggstestene samsvarer med forventningene, kan den opprinnelige hypotesen kreve forbedring, modifisering eller til og med avvisning. Og hvis en hypotese støttes godt, blir den utviklet, selv om forskningsmetoden er forskjellig fra ett felt til et annet, men den deles ofte. Trekk forventninger fra dem som logiske konklusjoner, og gjennomfør deretter eksperimenter eller eksperimentelle observasjoner basert på disse spådommene, og hypotesen er en gjetning. Oppnådd som svar på spørsmålene, kan hypotesen være veldig spesifikk, eller den kan være bred. Forskere tester hypotesene ved å gjennomføre eksperimenter eller studier. En vitenskapelig hypotese må være falsifiserbar, noe som betyr at det er mulig å identifisere et mulig resultat av et eksperiment eller en observasjon som er i konflikt med spådommene fra hypotesen. Begrepet "vitenskapelig metode" kom i utstrakt bruk frem til det nittende århundre, da andre moderne vitenskapelige begreper begynte å dukke opp som "Verden" og "Pseudovitenskap". Et viktig skifte i vitenskap skjedde også. Naturforskere som William Willwell, John Herschel og John Stuart Mill deltok i diskusjoner om "induksjon" og "fakta." Begrepet "vitenskapelig metode" ble brukt fremtredende i det tjuende århundre, uten vitenskapelig autoritet angående dens betydning til tross for at den dukket opp i bøker og ordbøker til tross for Fra den stadige veksten av konseptet i det tjuende århundre, men på slutten av det århundret, hadde mange innflytelsesrike vitenskapsfilosofer som Thomas Cohn og Paul Ferrabend stilt spørsmålstegn ved omfattendeheten av den "vitenskapelige metoden" og i stor grad å gjøre det.
Spørsmålet kan henvise til en forklaring på noe spesifikt, for eksempel (hvorfor er himmelen blå?) Eller det kan være uendelige spørsmål, for eksempel: Hvordan kan vi lage et legemiddel for å behandle en bestemt sykdom, og dette trinnet inkluderer resultater og evaluering av bevis fra tidligere eksperimenter og personlige vitenskapelige observasjoner eller bekreftelser. På arbeidet til andre lærde.
Den vitenskapelige metoden er den eksperimentelle metoden for å tilegne seg kunnskap som har preget utviklingen av naturvitenskapen siden minst det syttende århundre. Ettersom det inkluderer nøyaktigheten av observasjon, som inkluderer streng tvil om hva som observeres ved å se på de kognitive forutsetningene om hvordan forskeren påvirker tolkningen av en idé og formuleringen av hypoteser gjennom ekstrapolering basert på både eksperimentell testing og måling basert på testkonklusjoner avledet fra hypoteser og raffinering av disse hypotesene på grunnlag av resultater Empiri: Selv om det finnes forskjellige modeller av den vitenskapelige metoden tilgjengelig, er det generelt en pågående prosess som involverer observasjoner om den naturlige verden, og folk er naturlig nysgjerrige, så de stiller ofte spørsmål om ting de ser eller hører, og utvikler ofte ideer eller hypoteser om hvorfor ting er For hva det er. De beste hypotesene gir spådommer som kan testes på forskjellige måter. Den mest kritiske hypotesetesten kommer fra logikk basert på empiriske data. Avhengig av hvor godt tilleggstestene samsvarer med forventningene, kan den opprinnelige hypotesen kreve forbedring, modifisering eller til og med avvisning. Og hvis en hypotese støttes godt, blir den utviklet, selv om forskningsmetoden er forskjellig fra ett felt til et annet, men den deles ofte. Trekk forventninger fra dem som logiske konklusjoner, og gjennomfør deretter eksperimenter eller eksperimentelle observasjoner basert på disse spådommene, og hypotesen er en gjetning. Oppnådd som svar på spørsmålene, kan hypotesen være veldig spesifikk, eller den kan være bred. Forskere tester hypotesene ved å gjennomføre eksperimenter eller studier. En vitenskapelig hypotese må være falsifiserbar, noe som betyr at det er mulig å identifisere et mulig resultat av et eksperiment eller en observasjon som er i konflikt med spådommene fra hypotesen. Begrepet "vitenskapelig metode" kom i utstrakt bruk frem til det nittende århundre, da andre moderne vitenskapelige begreper begynte å dukke opp som "Verden" og "Pseudovitenskap". Et viktig skifte i vitenskap skjedde også. Naturforskere som William Willwell, John Herschel og John Stuart Mill deltok i diskusjoner om "induksjon" og "fakta." Begrepet "vitenskapelig metode" ble brukt fremtredende i det tjuende århundre, uten vitenskapelig autoritet angående dens betydning til tross for at den dukket opp i bøker og ordbøker til tross for Fra den stadige veksten av konseptet i det tjuende århundre, men på slutten av det århundret, hadde mange innflytelsesrike vitenskapsfilosofer som Thomas Cohn og Paul Ferrabend stilt spørsmålstegn ved omfattendeheten av den "vitenskapelige metoden" og i stor grad å gjøre det.
Spørsmålet kan henvise til en forklaring på noe spesifikt, for eksempel (hvorfor er himmelen blå?) Eller det kan være uendelige spørsmål, for eksempel: Hvordan kan vi lage et legemiddel for å behandle en bestemt sykdom, og dette trinnet inkluderer resultater og evaluering av bevis fra tidligere eksperimenter og personlige vitenskapelige observasjoner eller bekreftelser. På arbeidet til andre lærde.
No comments:
Post a Comment