Wednesday, 16 September 2020

Selected articles - 09PO

Dodatkowe informacje o aktualnej zawartości strony
Metoda naukowa to eksperymentalna metoda zdobywania wiedzy, która charakteryzuje rozwój nauk przyrodniczych co najmniej od XVII wieku. Obejmuje bowiem dokładność obserwacji, która zawiera ścisłe wątpliwości co do tego, co jest obserwowane, patrząc na założenia poznawcze dotyczące wpływu naukowca na interpretację idei i formułowanie hipotez poprzez ekstrapolację opartą zarówno na testowaniu eksperymentalnym, jak i pomiarze opartym na testowaniu wniosków wyprowadzonych z hipotez i udoskonalaniu tych hipotez na podstawie wyników Empiryzm: chociaż istnieją różne modele metody naukowej, ogólnie rzecz biorąc, istnieje ciągły proces, który obejmuje obserwacje świata przyrody, a ludzie są z natury ciekawi, dlatego często zadają pytania o to, co widzą lub słyszą, i często tworzą pomysły lub hipotezy dotyczące przyczyn Co to jest. Najlepsze hipotezy dają początek przewidywaniom, które można sprawdzić na różne sposoby. Najbardziej krytyczny test hipotez wywodzi się z logiki opartej na danych empirycznych W zależności od tego, jak dobrze testy dodatkowe odpowiadają oczekiwaniom, pierwotna hipoteza może wymagać dopracowania, modyfikacji, a nawet odrzucenia. A jeśli hipoteza jest dobrze uzasadniona, to jest rozwijana, chociaż metoda badawcza jest różna w różnych dziedzinach, ale często jest wspólna. Wyciągnij z nich oczekiwania jako logiczne wnioski, a następnie przeprowadź eksperymenty lub obserwacje eksperymentalne na podstawie tych przewidywań, a hipoteza jest domniemana. Otrzymana jako odpowiedź na postawione pytania hipoteza może być bardzo szczegółowa lub szeroka. Naukowcy sprawdzają hipotezy, przeprowadzając eksperymenty lub badania. Hipoteza naukowa musi być falsyfikowalna, co oznacza, że ​​możliwe jest zidentyfikowanie możliwego wyniku eksperymentu lub obserwacji, które są sprzeczne z przewidywaniami wyciągniętymi z hipotezy. Termin „metoda naukowa” wszedł w powszechne użycie aż do XIX wieku, kiedy to zaczęły pojawiać się inne współczesne terminy naukowe, takie jak „Świat” i „Pseudonauka”. Nastąpiła również ważna zmiana w nauce. Przyrodnicy, tacy jak William Willwell, John Herschel i John Stuart Mill, brali udział w dyskusjach na temat „indukcji” i „faktów”. Termin „metoda naukowa” był powszechnie używany w XX wieku, bez naukowego autorytetu co do jego znaczenia, pomimo pojawienia się w książkach i słownikach Jednak od stałego wzrostu tej koncepcji w XX wieku, pod koniec tego wieku, wielu wpływowych filozofów nauki, takich jak Thomas Cohn i Paul Ferrabend, zakwestionowało wszechstronność „metody naukowej”, a czyniąc to w dużym stopniu.
Pytanie może odnosić się do wyjaśnienia czegoś konkretnego, na przykład (dlaczego niebo jest niebieskie?) Lub może to być niekończące się pytania, na przykład: Jak możemy stworzyć lek do leczenia określonej choroby, a ten etap obejmuje wyniki i ocenę dowodów z poprzednich eksperymentów i osobistych obserwacji naukowych lub potwierdzeń. O pracy innych uczonych.

No comments:

Post a Comment