İndirimler ve teklifler
Nadir mal ve ürünler - sadece alet ve cihazlar
- Modern kadınlar için tüm makyaj araçları - buradan
- İkinci site buradan kadınlar için en iyi makyaj sergiliyor
- İşte kadınlar ve erkekler için tüm aksesuarlar
- Başka bir web sitesi buradan kadınlar için en iyi aksesuarları içeriyor
- Çantalar ayrıca buradaki güzel tadı ve güzelliği de taşıyor
- Burada ayrıca erkek çantaları bulabilirsiniz
Mevcut sayfa içeriği için ek bilgiler
Keşif araştırması, açıkça tanımlanamayan sorunlar üzerinde yapılan bir araştırma şeklidir. Keşif araştırması, en iyi araştırma tasarımını, veri toplama yöntemini ve konuların belirlenmesine yardımcı olur. Kesin sonuçlar büyük bir dikkatle çıkarılmalıdır. Temel doğası nedeniyle, keşif araştırması çoğu zaman gerçekte somut bir sorunun bulunmadığı sonucuna varır.
Keşif araştırması genellikle mevcut çalışmaların ve bunların verilerinin veya her ikisinin incelenmesi gibi ikincil araştırmalara dayanır veya müşteriler, çalışanlar, yönetim veya rakiplerle gayri resmi tartışmalar gibi nitel yaklaşımlara dayanır veya derinlemesine görüşmeler, odak grupları veya odak grupları aracılığıyla daha resmi yaklaşımlara dayanır. Projektif yöntemler, vaka çalışmaları veya deneysel çalışmalar. İnternet, doğası gereği daha etkileşimli olan araştırma yöntemlerine izin verir. Örneğin RSS, araştırmacılara tüm yeni bilgileri etkin bir şekilde sağlar ve ana arama motorundaki arama sonuçları, Google Alerts gibi hizmetler aracılığıyla araştırmacılara e-posta ile gönderilebilir; Kapsamlı arama sonuçları, Google Trends gibi hizmetler tarafından uzun süre izlenir; Herhangi bir konuda dünyanın her yerinden yorumları çekmek için web siteleri oluşturulabilir.
Araştırmanın amacı, problemlerin daha doğru bir formülasyonuna ulaşmak veya hipotezler geliştirmek için fenomenler hakkında bilgi edinmek veya yeni içgörüler elde etmek olduğunda, keşif çalışmaları (biçimlendirici araştırma olarak da bilinir) hazırdır. Ve eğer hipotez çok genel veya çok spesifik olarak ortaya çıkarsa, o zaman bir hipotez oluşturulamaz. Bu nedenle, biçimlendirici araştırmayla ilgili hipotezlerin daha spesifik olmasına yardımcı olacak deneyimi kazanmak için keşif araştırmasına ihtiyaç vardır.
Keşif araştırmasının sonuçları genellikle karar verme sürecine yardımcı olmaz, ancak belirli bir durumda net bir açıklama sağlayabilir. Niteliksel araştırmanın sonuçları, bir şeyin olup olmadığına ilişkin "neden", "nasıl" ve "zaman" gibi bazı göstergeler verebilse de, genellikle bize "meydana gelme sıklığı" veya "kaç kez" hakkında bilgi veremezler.
Keşif araştırması genel olarak popülasyona genelleştirilmez.
Uygulamalı araştırma genellikle keşif amaçlıdır çünkü problem çözme metodolojisinde esneklik gereklidir. Ek olarak, genellikle veri kısıtlamaları ve kısa bir süre içinde karar verme ihtiyacı vardır. Vaka çalışmaları veya saha araştırması gibi nitel araştırma yöntemleri genellikle keşif araştırmasında kullanılır.
Bir pazarlama araştırması projesinde üç tür hedef vardır.
Keşif araştırması veya biçimlendirici araştırma
Tanımlayıcı araştırma
Nedensel araştırma
Keşif araştırması, açıkça tanımlanamayan sorunlar üzerinde yapılan bir araştırma şeklidir. Keşif araştırması, en iyi araştırma tasarımını, veri toplama yöntemini ve konuların belirlenmesine yardımcı olur. Kesin sonuçlar büyük bir dikkatle çıkarılmalıdır. Temel doğası nedeniyle, keşif araştırması çoğu zaman gerçekte somut bir sorunun bulunmadığı sonucuna varır.
Keşif araştırması genellikle mevcut çalışmaların ve bunların verilerinin veya her ikisinin incelenmesi gibi ikincil araştırmalara dayanır veya müşteriler, çalışanlar, yönetim veya rakiplerle gayri resmi tartışmalar gibi nitel yaklaşımlara dayanır veya derinlemesine görüşmeler, odak grupları veya odak grupları aracılığıyla daha resmi yaklaşımlara dayanır. Projektif yöntemler, vaka çalışmaları veya deneysel çalışmalar. İnternet, doğası gereği daha etkileşimli olan araştırma yöntemlerine izin verir. Örneğin RSS, araştırmacılara tüm yeni bilgileri etkin bir şekilde sağlar ve ana arama motorundaki arama sonuçları, Google Alerts gibi hizmetler aracılığıyla araştırmacılara e-posta ile gönderilebilir; Kapsamlı arama sonuçları, Google Trends gibi hizmetler tarafından uzun süre izlenir; Herhangi bir konuda dünyanın her yerinden yorumları çekmek için web siteleri oluşturulabilir.
Araştırmanın amacı, problemlerin daha doğru bir formülasyonuna ulaşmak veya hipotezler geliştirmek için fenomenler hakkında bilgi edinmek veya yeni içgörüler elde etmek olduğunda, keşif çalışmaları (biçimlendirici araştırma olarak da bilinir) hazırdır. Ve eğer hipotez çok genel veya çok spesifik olarak ortaya çıkarsa, o zaman bir hipotez oluşturulamaz. Bu nedenle, biçimlendirici araştırmayla ilgili hipotezlerin daha spesifik olmasına yardımcı olacak deneyimi kazanmak için keşif araştırmasına ihtiyaç vardır.
Keşif araştırmasının sonuçları genellikle karar verme sürecine yardımcı olmaz, ancak belirli bir durumda net bir açıklama sağlayabilir. Niteliksel araştırmanın sonuçları, bir şeyin olup olmadığına ilişkin "neden", "nasıl" ve "zaman" gibi bazı göstergeler verebilse de, genellikle bize "meydana gelme sıklığı" veya "kaç kez" hakkında bilgi veremezler.
Keşif araştırması genel olarak popülasyona genelleştirilmez.
Uygulamalı araştırma genellikle keşif amaçlıdır çünkü problem çözme metodolojisinde esneklik gereklidir. Ek olarak, genellikle veri kısıtlamaları ve kısa bir süre içinde karar verme ihtiyacı vardır. Vaka çalışmaları veya saha araştırması gibi nitel araştırma yöntemleri genellikle keşif araştırmasında kullanılır.
Bir pazarlama araştırması projesinde üç tür hedef vardır.
Keşif araştırması veya biçimlendirici araştırma
Tanımlayıcı araştırma
Nedensel araştırma
No comments:
Post a Comment